خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/18 - 08:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار نماینده ویژه سوئد در امور یمن با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

پیتر سمنی بای نماینده ویژه سوئد در امور یمن با حشمت اله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

پیتر سمنی بای، نماینده ویژه سوئد در امور یمن، (سه شنبه، 17 مهرماه) با حشمت اله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



فلاحت پیشه ضمن اشاره به تحولات منطقه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران استفاده از دیپلماسی و راه حل سیاسی در رفع مناقشات به ویژه در یمن است.



وی در ادامه حملات عربستان به مناطق مسکونی و غیر نظامی و بحران انسانی ناشی از آن را یادآور شد و افزود: مردم مسلمان یمن در سکوت خبری نسل کشی می شوند.



حشمت اله فلاحت پیشه با اشاره به کنفرانس صلح یمن در ژنو خاطر نشان کرد: هر جا که ابتکاری در صلح و تنش زدایی در یمن شکل می گیرد، عربستان اجازه نمی دهد یمنی ها که صاحب حق هستند در این نشست ها شرکت کنند.  به همین دلیل است که اینگونه اقدامات با شکست مواجه می شود.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه را از جمله برنامه های آمریکا برای ایجاد تنش در منطقه دانست و گفت: عربستان سعودی با اختلاف میان شیعه و سنی به مناقشات در منطقه دامن می زند و مردم یمن آخرین قربانی این معادلات خونین نیستند.



حشمت اله فلاحت پیشه ضمن اشاره به نشست اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر نقش و اهمیت دیپلماسی پارلمانی گفت: مذاکره و راه حل سیاسی یک اصل مهم در گسترش تعاملات و رفع منازعات میان کشورهاست.



فلاحت پیشه از مواضع مسئولانه مقامات عالی رتبه سوئد در حمایت از توافقنامه بین المللی برجام و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا قدردانی کرد.



پیتر سمنی بای، نماینده ویژه سوئد در امور یمن در این دیدار با اشاره به تلاش های شورای امنیت سازمان ملل در حل بحران یمن گفت: حل سیاسی بحران انسانی در یمن نیازمند تلاش های بیشتری از سوی همه کشورهاست.



نماینده ویژه سوئد در امور یمن خاطر نشان کرد: سوئد، هم از طریق سازمان ملل و هم از طریق انجمن های بشر دوستانه در جهت حمایت از مردم یمن تلاش می کند.



پیتر سمنی بای با اشاره به پیامدهای منطقه ای بحران یمن اظهار داشت: حل بحران در یمن موضوعی اضطراری است و باید از نفوذ و ظرفیت های منطقه ای ایران برای حل سیاسی بحران یمن استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 263824
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار